3.6.2012

Top5

Olen aina kaivannut sitä, että saan hehkuttaa ihmisille niitä biisejä, mistä milloinkin olen innostunut. Olen kuitenkin hyvin tietoinen siitä, ettei lähimmäisilläni yleensä ole ihan sama maku biisien suhteen, joten suurimmaksi osaksi olen hillinnyt tuota tarvetta. Koska siellä ruudun toisella puolella sen sijaan voi olla hyvinkin samanhenkisiä yksilöitä tai ainakin musiikille hyvin avoimia sellaisia, käytän tilaisuuteni hyväksi ja julkistan tämän hetken top 5 –biisini! Top5:n valinta oli kauheaa, sillä biisejä olisi niin hemmetin paljon enemmän, mutta jotain haastetta kai minullekin täytyy olla. Kukaan tuskin jaksaisi kuunnella ajatuksella top20:äni :D Tämä lista ei nimestään huolimatta ole oikeasti top5, sillä koitin keskittyä valitsemaan siihen mahdollisimman erilaisia biisejä, tosin kovin kesäpainotteinen siitä jostain kumman syystä tuli.. Latasin eilen itselleni (vihdoin!) Spotifyn ja olen vieläkin hieman hämilläni sen mahtavuudesta. Mitä kaikkea sieltä vielä löydänkään! Mahtavaa.

Olen aina ollut eräänlainen musafriikki. En sellainen perinteinen, mutta omanlaiseni. Siitä lähtien kun olen saanut ensimmäisen Sonyn Walkmanini (pientä osviittaa iästäni ;D), olen kulkenut paikasta toiseen nappikuulokkeet tungettuna syvälle korviini tai vain löhönnyt sängyssäni musaa kuunnellen. Luit oikein, nappikuulokkeet. En siis todellakaan väitä olevani musiikin suuri asiantuntija, ja olen havainnut musiikin hyvän laadun tärkeyden vasta viime vuosina kun sain ensimmäiset Sennheiserin kuulokkeeni. Kuitenkin musiikki on aina ollut äärimmäisen tärkeää ja koska ikinä oloni on ollut paha, on musiikki toiminut apuna. Sama tietysti silloin kun kaikki on ollut paremmin kuin hyvin; hetki pitää kruunata hyvällä musiikilla – jos ei muuten niin pääni sisällä.

Noniin, nyt olen selittänyt tarpeeksi. Mennään siihen top5:een ;) Laitan videot Youtube-upotuksina, mutta ainakin itse kuuntelen biisit mielellään ilman videoita, koska silloin biisiin saa yhdistettyä ihan oman fiiliksensä ja mielikuvansa, ei niitä mitä levy-yhtiö tuputtaa ;)

1.       30 seconds to Mars - Stronger (BBC Live version)


Taistelin pitkään Strongerin ja Hurricanen unplugged-version välillä, mutta päädyin Strongeriin, vaikka Hurricanen alun ”huudot” saavatkin ihoni kananlihalle. En voi sanoa fanittavani montaakaan bändiä/artistia, biisejä kylläkin, mutta 30 second to Mars on bändi, jota voisin sanoa fanittavani. Jaredin ääni on hunajaa korvilleni ja useimmat biisit ovat lähes täydellisiä, ja se on jo paljon se. Tämän Strongerin löysin eilen Spotifysta ja olen ihan haltioissani.

2.       Felix Zenger feat. Asa & Kari Tapio - Pitkät päivät täällä


Olen aina ajatellut, että Kari Tapio kuuluu niille, jotka ovat syntyneet joskus 1950-luvulla tai aiemmin, mutta onhan/olihan miehellä ihan syntisen upea ääni! Matala ja miehekäs, me like. Biitti laittaa väkisinkin kroppaan liikettä. Tätä tulen kuuntelemaan pitkin kesää!

3.       Pachanga - Close to you


Tämä biisi kuuluu jokaiseen kesään. Aurinkoa, lämpöä, rantaa, hyvää musiikkia, hyvää juomaa, hyvää seuraa.. Ahhh…

4.       Dash Berlin feat. Solid Sessions - Janeiro


Kerran nyt ollaan jo kesässä, niin listakin jatkuu kesäisissä merkeissä.. Ja sitä paitsi jokaisessa itseään kunnioittavassa listassa pitää olla trancea ;)

5.       Negative - Jealous Sky


Oisin halunnut laittaa Lost Soulin (acoustic), mutten löytänyt kuin järjettömän huonolaatuisen videon Youtubesta. Slovariin on kuitenkin hyvä lopettaa tämä lista :) Ja tietysti Jonnen järjettömän herkkuun ääneen.

Heh, vain 3/5 biisistä oli valittu mieslaulajan upean äänen takia ;) Jep, olen nainen! Pienenä loppukevennyksenä haluaisin tehdä nolon paljastuksen, jota en kehtaa muualla julistaa. Hävettää myöntää, että pidän tästä. Mutta kun pidän. Ja aika paljon. Tosin tällä kertaa en miehekkään äänen takia ;D Tässäpä teille bonuksena, kukapa muukaan kuin Justin Bieber ja Boyfriend! (Ja ei, en tiedä miksi alku on tuplana..)


Olenko ainoa aikuinen, joka pitää tästä? :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti